איזה קידום בגוגל אפקטיבי יותר – ממומן או אורגני?
על ההבדלים בין סוגי קידום בגוגל ולאיזה עסקים הם יתאימו
המטרה העיקרית של בעלי אתרי אינטרנט עסקיים, היא להביא לתנועה רבה של גולשים באתר שלהם, גולשים אשר עשויים להפוך ללקוחות משלמים בהמשך. בכדי לעשות זאת ולהפוך אתר עסקי למצליח, חשוב לבצע עבורו קידום בגוגל – כאשר המשמעות היא שיש לבנות תכנית אסטרטגית, אשר תבטא את האופן שבו הוא ישווק ויפורסם ברחבי הרשת. ישנן פעולות שונות שניתן לעשות על מנת להפוך אתר למוביל מבין מתחריו ולהביא אותו למקומות גבוהים בתוצאות החיפוש של גוגל, במקביל לשיטות קידום שאינן קשורות לגוגל, לרבות פרסום ברשתות חברתיות. לכל שיטת קידום יש את האפקטיביות שלה, כאשר ההתאמה של אופן הקידום אל האתר ומציאת ה"תמהיל" הנכון, הם אלו שמסייעים לו להגיע לתוצאת משביעות רצון.
מדוע כל אתר צריך קידום בגוגל כדי להצליח?
גוגל הוא עדיין הכלי האינטרנטי המוביל והדומיננטי, למציאת מידע אודות עסקים מכל ענפי המשק. על מנת להתברג בעשר התוצאות הראשונות של גוגל – משמע בעמוד הראשון, יש לבצע קידום דיגיטלי מתוחכם, אשר לוקח בחשבון מגוון משתנים. הראשון והחשוב ביניהם, הוא מילות מפתח – שהן הביטויים השכיחים ביותר לחיפוש על ידי גולשים, בתחום המדובר. על מנת לייצר תכנית רלוונטית לקידום בגוגל שאכן "תקפיץ" את האתר במעלה תוצאות החיפוש, צריך לעשות מחקר מקדים ולבדוק מהם הביטויים הכי מבוקשים בגוגל בענף העסקי הרלוונטי ואז לשלבם בצורה חכמה, בתוך הטקסטים והתוכן של האתר. תפקיד זה וכן בחירת השילוב עם שיטות קידום אחרות, הם באחריותו של מקדם האתרים שלכם, אשר צריך לבדוק את הדרכים השונות שיעזרו ספציפית לאתר שלכם להפוך למוביל בתחומו. כל אתר שעולה לאוויר חייב לייצר לעצמו "נוכחות דיגיטלית", כלומר לגרום לגוגל למצוא אותו ולהתקדם עד להגעה למיקום רלוונטי, שהוא מקום גבוה בעמוד הראשון.
מדוע קידום אורגני יעיל לטווח הארוך?
השילוב של המידע המופק באמצעות מחקרים מקדימים ביחד עם השקעה בעיצוב, בתהליך של בניית אתר חדש וקידומו, מובילים ליצירת אתר בעל פוטנציאל אדיר של הצלחה. קידום אורגני שם את הדגש על הפופולריות האמיתית של האתר, תוך הקפדה על תוכן איכותי והכנסת ביטויי מפתח במקומות הנכונים. אתר יהפוך להיות לחזק רק כאשר אנשים יתחילו להיכנס אליו ולהתחזק עוד יותר לאחר שיחסי ההמרה שלו יגדלו – משמע שיותר גולשים שנכנסים אליו, אכן מבצעים רכישה בסופו של דבר. לטווח הארוך, השיטה האורגנית יעילה יותר ותוצאותיה מחזיקות מעמד לתקופות ארוכות.
מהם היתרונות של קידום ממומן ולמי הוא עשוי להתאים?
במקביל לקידום האורגני, לפעמים כדאי לתת דחיפה ראשונית של פרסום ממומן, אשר יכול להגדיל את החשיפה של האתר בפני גולשים חדשים ובסופו של דבר גם להשפיע לטובה על המכירות. עדיף להשקיע בקידום זה באופן זמני בתחילת דרכו של אתר, כמו גם בתקופות שבהן ישנה ירידה משמעותית במכירות. הקידום האורגני מוטב שייעשה במקביל בכל מקרה וגם אחרי שהקמפיין הממומן יירד מהאוויר.