תרומת רשתות חברתיות לתהליך SEO
מדוע חשוב להקפיד על שימוש טוב ומשמעותי ברשתות החברתיות השונות, על מנת לקדם את האתר שלכם? כיצד משפיעה תנועה מרשת חברתית מיקום האתר במנועי חיפוש, ואיך להעלות אותה?
בעלי אתרים רבים אומרים לבונה או מעצב האתר שלהם "אני רוצה שהאתר שלי יהיה בנוי בשביל גוגל!"
חשוב מאוד שהאתר יהיה אכן ידידותי למנוע החיפוש, אבל גוגל חושב – או מנסה לחשוב – כמו גולשים אנושיים. מה שהוא מחפש – בין השאר – הם תכנים שמעניינים את הגולשים. אתרים שיש בהם תכנים כאלה, הוא מקדם.
אבל איך גוגל יכול לדעת מה מעניין את הגולשים?
ובכן, כדי לדעת את זה, גוגל מסתכל לא מעט על התנועה באתר, על מקורות התנועה לאתר ועל שהיית הגולשים באתר וכיצד ומה הם עושים, כאשר הם שוהים בו.
הוא מוצא מהיכן הגיעו הגולשים לאתר, וככל שמקור ההפניות נחשב יותר בעיניו, הוא מייחס לתנועה הזו – ולאתר אליו היא מנוקזת – חשיבות רבה יותר.
האם רשתות חברתיות נחשבות בעיני גוגל?
ובכן, אף אחד מאיתנו לא יושב במעבדות גוגל, אבל יש להניח שכן.
ברשתות חברתיות יש דיון – סוער יותר או פחות, אבל לפחות 'דיבור' או שיח – בנושאים מסוימים. כאשר תוך כדי שיח, גולשים מפנים גולשים אחרים לאתר מסוים, מן הסתם יש באתר הזה חומר או תוכן ששווה להפנות אליו. היות וברשתות חברתיות יש הרבה גולשים, עולה חשיבות ההפניות מאתרים אלה.
כיצד אפשר לקבל יותר תנועה לאתר, מרשתות חברתיות?
ובכן, קודם כל חשוב להיות מעורבים ונוכחים במקומות (קבוצות, למשל) שבהם יש לקוחות או גולשים שמתעניינים במה שיש לכם להציע. קבוצות רלוונטיות לנושאים מסוימים מקבלות דרוג גבוה במנוע החיפוש וחשיבות ההפניות מהן – עולה. חשוב לפרסם פוסטים רלוונטיים בקבוצות אלה, עם קישורים מתאימים לא רק לדף הבית של האתר שלכם, אלא לתוכן ממוקד וייעודי בו; מאוד יכול להיות שאף אחד לא ישתף אחרים בכתובת האתר שלכם, אבל אם יהיה דף מסוים שבו יהיה מידע רלוונטי, הגולש יציף אותו. במקרה כזה, ככל שהפוסט שלכם ייהנה מיותר שיתופים ולייקים או אפילו דיונים בין הגולשים לבין עצמם, הוא עצמו יקבל יותר חשיבות בתוך הרשת החברתית, הקישור שבו ייחשב יותר והאתר שלכם יעלה גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
דבר שני שניתן לעשות הוא כמובן לפרסם ברשתות החברתיות
הקימו דף עסק שבו תוכלו לפרסם כל מה שעולה על דעתם, גייסו לו עוקבים והפיצו את השמועה. עשו זאת בעזרת פוסטים (תכנים) ופרסום ממומן. אם יש לכם למשל אתר איקומרס – חנות מקוונת – הוא עשוי ליהנות מאוד מתנועה שתגיע אליו מפייסבוק. אפשר וכדאי לשלב בין פרסום פוסטים על אודות מוצרים חדשים או מבצעים בדף שלכם ובקבוצות שבהן המדיניות מאפשרת זאת, לבין פרסום ממומן ברשת החברתית.
ושימו לב: אמרנו "פוסטים על אודות מוצרים חדשים" ולא "פוסטים עם מוצרים חדשים". בכך אנחנו מתכוונים להבאת אותו 'ערך מוסף' לגולשים – מידע, טיפים ויתרונות שימוש, ואותו תוכן שיקדם אתכם מעלה.