אתר בהמתנה – תפעול אתר בשעת משבר
אתר בהמתנה, לא לשכוח להסתכל קדימה.
אתר בהמתנה זו ההגדרה המושלמת לעסקים מקוונים בעת הזו של משבר בריאות עולמי שמשנה סדרים בכל ענפי החיים. נראה שבדור הקודם הייתה זו מלחמת העולם השנייה ששינתה את הכל והפכה את החברה הגלובלית לחברה המודרנית שבה אנו חיים היום. על הנזקים והתוצאות ממגפת הקורונה עוד מוקדם לדבר אך ניתן לקבוע בוודאות שהתקופה הזו תשנה את פני החברה הגלובלית. מתוך המצב בא לידי ביטוי חוסנה של החברה בה אנו חיים מהיבטיה השונים. שאלות רבות עולות בתקופה הזו לגבי תפעול ותחזוקה של עסקים כמו למשל, האם כדאי לעצור את המכירות והשירותים או שכדאי דווקא להגביר את הקצב.
עסקים מקוונים נמצאים בתקופה הזו בפרשת דרכים מאוד מעניינת. מצד אחד נרשמת ירידה חדה מאוד במגוון רחב של עסקים ושירותים, דבר שהוביל לסגירתם של עסקים רבים וקריסתם המוחלטת של אחרים. מהצד השני עסקים שונים חווים קפיצה של צמיחה שכמוהו לא נראה בעת של שקט. אז מה נכון לעשות בכל אחד מהמקרים הללו? קודם כל חשוב לציין שאם אתם כבר מעסיקים חברה שהתמחותה בניית אתרים לעסקים והאתר שלכם כבר בדרך לקום, בשום אופן אל תעצרו את העבודה. אתר אינטרנט יכול לקחת את העסק לגבהים מדהימים וחשוב שהאתר יקום ויהיה מוכן לפריסה.
כשהיקף ההביקוש יורד עדיף אתר בהמתנה.
כמו שכבר צויין למעלה, ישנם עסקים שיהנו ממשברים כגון זה שחובק אותנו בימים אלו ויש כאלו שמשבר זה הוא גזירת גורל על המשך פעילותם העסקית. כמובן שעסקים חזקים בעלי חסכון גדול יצלחו את המשבר בהפסדים נמוכים והעסקים הקטנים יסבלו יותר. אם קרה והשרות שלכם איננו נחוץ בתקופת משבר או שהאתר אותו אתם מתפעלים איננו מוכר סחורה מתאימה, מומלץ יהיה דווקא מתוך ההמתנה להתבונן על המצב ולראות האם ואיך ניתן למנף את המצב ואולי יהיה ניתן לשנות או להתאים את האתר לאופי המצב עד לחזרה לשגרה. אך, אם לחלוטין מדובר על עסק שכרגע פשוט לא רלוונטי ולא פעיל אזי, תוכלו להכנס לתהליך של המתנה. התהליך הוא פשוט מאוד, ניתן להכניס הודעה לגולשים שמגיעים לאתר על הקפאה זמנית של הפעילות יחד עם הערכה גסה על מועד החידוש. בכל מקרה לא כדאי לכבות את האתר כליל, משתמש שינסה לגלוש לאתר שאיננו פעיל לא ינסה לגלוש אליו שוב בעתיד.
כשנפח הגלישה עולה, העסק נכנס להילוך גבוה.
מצד שני של המטבע, המשבר הנוכחי מספק לכמה עסקים את המנוף האולטימטיבי לצמיחה. אזרחים תקועים בבתים חייבים להשתמש בשירותים חיצוניים. חברות שעיסוקם שליחויות ועסקים בתחום המזון הם מהנהנים העיקריים בתקופה הזו. אם לכם יש עסק שמספק אוכל ונפח הגלישה באתר שלכם עולה זה קודם כל מעולה. חשוב מאוד לזכור שעם הגדילה בנפח הגלישה כך קטנה היכולת של השרתים להכיל את כמות הגולשים ואתם עלולים להסתכן בקריסה של האתר. וודאו שהחומרה שבידיכם תוכל לעמוד בנפח המשתמשים החדש. כמו כן כדאי לעדכן את מערך האבטחה ואת שירותי התשלומים, דבר שיאפשר חווית גלישה מושלמת ללקוחות שלכם.