שיווק באמצעות תוכן
שיווק באמצעות תוכן עשה שינוי משמעותי בעולם השיווק בארץ ובעולם. מדובר באסטרטגיה שמפיצה חומרי תוכן שונים על מנת למשוך קהל יעד פוטנציאלי מוגדר ובמטרה להפוך אותם ללקוחות רווחים עבור העסק שלכם.
תהליך הכנת תוכן שיווקי
דיי פשוט: קודם צריך ליצור תוכן איכותי ובעל ערך נוסף עבור הגולשים שלכם, לאחר מכן, אחרי שפילחתם את קהל היעד, אתם מפיצים את התוכן עבור הלקוחות שייעדתם, אותם לקוחות מגיעים לאתר שלכם, קוראים את התוכן ומתעניינים בכם.
תוכן שיווקי לא מופיע בהכרח רק באתר שלכם, ניתן להשתמש בטכנולוגיה הזו גם בפרסומות בטלוויזיה, בקולנוע, באינטרנט, בעיתונות מודפסת ועוד. כלומר, בכל מקום בו קיים תוכן איכותי ואמתי. מדובר בתוכן בעל ערך של ממש לגולשים.
בפועל התהליך לוקח קצת יותר זמן ממה שזה נראה, לתוכן לוקח קצת יותר זמן להגיע ללקוחות הרלוונטיים. אבל מדובר בשיטה אסטרטגית המשתלמת ביותר להגדלת העסק, להרחבת כמות הלקוחות והרווחים.
מהו תוכן שווקי?
מדובר בעולם רחב מאוד שמושתת על הכנת תכנים איכותיים שמוצגים במגוון פלטפורמות דיגיטליות ואחרות. אמצעי הפרסום איתם אנחנו משתמשים בהעברת המסרים הם: פרסומות במגוון תצורות – פרסומות לטלוויזיה, פרסומות לדיגיטל הכוללים, באנרים קופצים, פלאיירים, מודעה בעיתון, טלמרקטינג ועוד. הכנת תיק פרסומי מהסוג הזה יכולה להיות יעילה עבור בתי עסקים רק כאשר מטרגטים את המודעה ללקוחות פוטנציאליים. לאחר שעשיתם זאת, התוצאה ברורה: המודעה מופצת עם מסר אחיד ובצורה מסיבית לקהל הרלוונטי.
הרבה אנשים כבר מתעלמים מהמודעות הקופצות בפייסבוק וברשתות החברתיות השונות. לרוב, אנחנו באמת מחפשים תוכן איכותי, לקרוא ולצבור קצת מידע. אבל לפעמים, קורה שקופצת לנו בדיוק המודעה שעשויה לעניין אותנו. מדובר בשיטת פרסום חדשה שמשלבת תוכן אינפורמטיבי עם פרסום כביכול טבעי. השיטה הזו אוספת מידע אישי על הגולש באופן אוטומטי, לומדת על הצרכים של הלקוח ואת העדפותיו. אותו תוכן שיווקי שאנחנו מכינים ללקוחות הפוטנציאליים שלנו, צריך להיות ממוקד ככל האפשר בשביל לגעת בדיוק בלקוחות הנכונים עבור העסק. לכן, חשוב לפלח את קהל היעד לפני נתונים דמוגרפיים, מעמד סוציו-אקונומי, תחומי עניין, לימודים, מקצוע ועוד. לאחר שפילחתם בצורה מדויקת יותר, תוכלו להגיע לתוצאות.
שינוי כיוון שיווקי
אחרי תקופה בה ניסיתם שיטת שיווק מסוימת וראיתם שהיא פחות מוצלחת עבור העסק שלכם, הבנתם שהגיע הזמן לשנות כיוון שיווקי. אתם פונים למשרד הפרסום שמיצג אתכם ומסבירים לו שאין תוצאות מהתוכן ועל פניו, התהליך נכשל. לכן, חשוב שתבינו שהתפוקות של כל לקוח משתנות בהתאם לחומרים של העסק שלו. לפעמים ההצלחה תגיע מיד ולעתים, היא תגיע בהדרגה. חשוב להתייעץ עם משרד הפרסום בשביל להבין האם יש צורך לבצע שינוי באסטרטגיית השיווק או שמדובר רק בשינוי מינורי כמו: הוספת קמפיין סרטונים חדש, קמפיין באנרים מסתורי ועוד. קיימים מגוון כלים שיווקיים שניתן להשתמש בהם בשביל להגדיל את ההכנסות של העסק ואולי צריך להתחיל לחדש את הגירוי של הלקוחות שלכם ולגעת בהם בצורה קצת שונה.
אחת הדוגמאות הקלאסיות והשכיחות כיום, היא יצירת סרטוני וידיאו ייעודיים לעסק. קיימות חברות פרסום רבות אשר מקושרות לאולפני טלוויזיה ומייצרים עבורכם את האופציה להשתתף בתוכנית בוקר למשל או לייצר סרטונים ייעודיים לעסק שלכם במגוון דרכים – ראיון עם איש מוכר, עמידה מול מצלמה ועוד.
את הסרטונים שאתם מייצרים מומלץ לשלוח לחברות תמלול כדי לייצר כתוביות לסרטון. למה זה חשוב? כיום, אנשים רבים רואים למשל את הסרטון בפייסבוק (אשר מופעל אוטומטית), ללא שמע וקוראים רק את הכתוביות.
שיהיה בהצלחה!