קידום אתרים – איך גם אתם תגיעו לפסגת מנועי החיפוש?
בעולם המציאותי, שואף כל איש עסקים להקים את בית העסק שלו במיקום מרכזי ככל שניתן – בלבו של רחוב מרכזי, בכניסה לקניון המצליח או בפאתי השוק הצבעוני. כשמדובר בעולם הווירטואלי, כל הדרכים מובילות לעמודי החיפוש הראשונים של גוגל ומנועי חיפוש אחרים. אז איך מבצעים קידום אתרים מוצלח? מהן הפעולות הנדרשות כדי להגדיל את הסיכויים שלכם להופיע בפסגת מנועי החיפוש? וכיצד ניתן לעשות זאת בקלות, במהירות ובעלויות נמוכות? כל התשובות – מיד.
התוכן, מילות המפתח והקישורים הנכנסים
בין השיטות הרבות לקידום אתרים יעיל, בולטות שלוש פעולות. הראשונה, ובעינינו החשובה מכולן, הינה להעניק לאתר שלכם את התוכן האיכותי לו הוא ראוי. כלומר, השקיעו בתוכן מעודכן, מרתק, רלוונטי ומועיל, וגלו איך במהירות הבזק, המוחות הגדולים של "גוגל" ושות' מקפיצים אתכם למעלה. תוכן טוב משאיר את הגולשים זמן רב באתר שלכם, גורם להם לשוב אליו בחזרה ולהביא גולשים נוספים. אלו בדיוק הדברים שמחפשים שם בענקיות מנועי החיפוש, ואלו הדברים שיובילו אתכם להצלחה.
נקודה שנייה היא כל נושא מילות המפתח. חשוב לערוך בנושא מחקר מקיף ולגלות מהן המילים הנכונות ביותר עבור העסק / החברה שלכם והשירותים אותם אתם מציעים. התאימו לכל דף באתר מילות מפתח ספציפיות, חלקו את המילים בחכמה ותבחינו בתוצאות בהקדם.
פעולה שלישית שתגדיל את סיכויי הצלחת הקידום שלכם היא יצירת קישורים איכותיים מהאתר שלכם לאתרים אחרים. כדאי לקשר לדפים שונים באתר (לא רק לדף הבית, דף המכירה וכו'), ליצור טקסט מגוון המכיל קישורים עם ובלי מילות מפתח וכמובן – לא להיסחף עם קישור כל שני משפטים. בשכל ובטעם.
טיפים נוספים לקידום מושלם
חושבים שזה הכול? תחשבו שוב! יש עוד מגוון פעולות שניתן לבצע כדי שמאמצי הקידום שלכם לא יהיו לשווא. הנה המרכזיים שבהם:
- בניית "תגית כותרת" ייחודית לכל דף באתר, הכוללת, בין השאר, את מילות המפתח אותן תרצו לקדם.
- גיוון והחלפת טקסטים – שנו מדי פעם, השתמשו רק בתוכן מקורי והראו ל"גוגל" וחבריו שיש לכם אתר עם תוכן עשיר, עמוק, מגוון ועדכני.
- Description meta tag היא טכניקה לשילוב של ביטויי המפתח שלכם יחד עם תיאור האתר. האמינו לנו, שימוש יעיל בכלי הזה עשוי לחולל ניסים.
- קישורים פנימיים – צרו תפריט קישורים אשר יכיל מפות, דפים פנימיים, מנועי חיפוש וכדומה.
לקראת סיום, נדגיש שגם אלמנטים כמו וותק האתר (ותיק זה טוב), כמות התוכן (פחות מ-6 עמודים באתר? לא תצליחו לקדם) ושיתופי גולשים ברשתות החברתיות משפיעה על הצלחת הקידום.
אז זכרו: קידום אתרים – זה בידיים שלכם. בהצלחה!