כתיבת תוכן שיווקי
כתיבת תוכן שיווקי הפך עם השנים ללב הפועם של עולם השיווק. מדובר בעצם בפרסומת סמויה של חברה מסוימת שמטרתה לעורר את הגירוי אצל הלקוח הרלוונטי. כלומר, זו לא כתבת מגזין מלאת עומק או כתבה חדשותית. אלא יותר כתבת תוכן פרסומי שמטרתו לשבח את העסק שלשמו אתם עושים את התוכן. ניתן לראות אסטרטגיות שיווק שונות במגוון פלטפורמות: טלוויזיה, בעיתונות, באתרי אינטרנט, ברדיו ועוד.
בשביל לכתוב תוכן שיווקי קוהרנטי, צריך ניסיון ויכולת. אי אפשר להתחיל לכתוב לכל כיוון שמתחשק לכם ולהגדיר אותו כתוכן שיווקי. אולם, בסופו של דבר הלקוח הוא זה שמוביל את הטון של התוכן, יש לו דרישות מסוימות, מילות מפתח רלוונטיות וכדומה, שכותב התוכן יצטרך להתחשב בהם. לאורך כל המאמר, עליכם לזכור לומר מילים טובות על העסק של הלקוח ולדאוג שהתוכן יציג אותו בסטנדרטים גבוהים לעומת הלקוחות האחרים שנוכחים בשוק.
כתיבת תוכן שיווקי
כשארגון או עסק מסוים פונים לחברת פרסום במטרה לכתיבת תוכן שיווקי, חשוב לזכור שההליך הוא בשביל הלקוח. כלומר, אותה החברה צריכה לסייע לו להשיג את המטרות העסקיות שלו תוך קידום המותג, אמירת מילים יפות וציון התכונות המקסימליות והמוצלחות של המוצרים. אי אפשר להסתכל על זה אחרת מאשר מוצר פרסומי. מדובר בטקסטים שנוגעים באופן ישיר בלקוחות הרלוונטיים של המותג ומניעים אותו לפעולה: רכישת מוצרים, הגעה לחנות, יצירת קשר או כל דבר אחר שהלקוח מבקש.
כשלקוח פונה אליכם בבקשה לכתיבת תוכן שיווקי, אתם לא תמיד יודעים מאיפה להתחיל לשבח את העסק ובאיזו צורה. כמו שכבר אמרנו, ללקוח יש את הדרישות שלו ולכן חשוב להיצמד אליהם. אולם, יש אפשרות להציע לו לכתוב תוכן שיווקי שנולד מתוך סיפור אישי. היום הקוראים מצליחים להבדיל בין תוכן איכותי שאינו פרסומי לתוכן שיווקי מובהק. לכן, לרוב הם ידפדפו את העמוד ולא יתייחסו כלל למה שנכתב. לעומת זאת, כשמדובר בתוכן פרסומי שמוטמע בתוך סיפור, הקורא לרוב יקרא ויזדהה עם המקרה ויחליט לבצע פעולה. לכן, סיפור הוא הדרך הטובה ביותר שאני מכירה להעביר מסר. אתם יכולים לספר את סיפורכם האישי, על הדרך שעברתם ולמה בחרתם לפתוח עסק או לספר כל סיפור מרגש אחר שיקרב את הקורא וישאיר אותו מרותק לטקסט כאילו הוא קורא ספר.
אם יש ברשותכם אתר בכמה שפות, כיום קיימות חברות תרגום רבות אשר עושות את המלאכה עבורכם. כתבתם את הטקסט בעברית? הם כבר ידאגו לתרגם אותו באופן איכותי ומיומן.
זוהי המטרה של תוכן פרסומי, לגרום לקורא להישאר אתך מתחילת הטקסט ועד סופו. הרבה קוראים יעדיפו לוותר באמצע הדרך ואפילו לא להגיע לסוף המאמר. גם כי הם מתחילים להרגיש שמדובר במאמר שמקדם מותג וגם, כי כנראה הסיפור לא מספיק טוב. הרבה עיתונאים מכירים את התחושה הטובה במציאת סיפור טוב. כשאתם קוראים אותו, אתם בוודאי יודעים שהרבה יתחברו אליו. ברגע כזה, אתם יודעים בחרתם את הסיפור הנכון.
תוכן פרסומי הוא תורה בפני עצמה ונחשב ככלי שיווקי חזק ומוביל לתוצאות מוצלחות להרבה מותגים. בשביל להוביל תוכן איכותי, ברמה גבוהה ומקצועית, אתם צריכים כותבי תוכן עם ניסיון עתיר שנים, שיודעים לגעת בלקוח בצורה מדויקת בשביל להניע אותו לפעולה. לא קל לכתוב תוכן שיווקי טוב, אבל ברגע שנצמדים לכללים ומקשיבים במקביל גם לצורכי הלקוח, ניתן להגיע לתוצאות ברמה גבוהה.