חשיבותו של אתר איכותי להגדלת קהל הלקוחות
אתר איכותי חשוב ביותר למשיכת קהל הלקוחות שלנו. ולמה? מכיוון שאתר הוא לא כמו דבש שכל הנמלים יבואו אליו לא חשוב מה, האתר שלנו ימשוך אליו גולשים רק אם נתייחס לגולשים ולמבקרים באתר וננגיש להם את דרך הגלישה באתר בצורה מיטבית. כלומר, נניח שישנם שני דוכני פלאפל אחד ליד השני ושניהם מוכרים את אותו פלאפל באותו המחיר, למי תלכו? לזה שייתן לכם את היחס והשירות הכי טובים, זה שיצחק איתכם שייתן לכם דגימת פלאפל בחינם וכיוצא בזה, כך מתבטא שירות טוב שנותן לכל אחד הרגשה כאילו רק לו חיכו והוא הפייבוריט שלהם, אז כמו בפלאפליה כך גם באינטרנט, אתה נותן מוצר עם תוספת של יצירתיות או שרותיות וכבר הוספת לעצמך עוד לקוח, כמו שיודעים בענף המזון, לקוח מרוצה יבוא עוד פעם ויביא איתו עוד חברים, לקוח לא מרוצה לא יחזור ויספר לחבריו לא להתקרב לשם.
פילוח
אז לאחר שהבנו שהעולם של שיווק באינטרנט לא שונה משיווק של כל מוצר אחר בחיים אפשר להמשיך ולצלול למים העמוקים של עולם השיווק האינטרנטי. הטיפ הראשון הוא לדעת לפלח את קהל הלקוחות שלכם, ולא בלפלח אנחנו לא מתכוונים לגנוב. לפלח את קהל הלקוחות, מלשון פילוח שוק, לחלק את הלקוחות שלכם לפי אופיים ואופן הגלישה שלהם באתר. לכן כדאי לחלק אותם לחמש קבוצות, לפי מה שמעניין אותם ומושך אותם באתר שלכם, זה יעזור לכם לקבוע את אסטרטגיית התוכן לאתר, כדי שתדעו להתאים את התוכן ללקוח שהתוכן הכי יעניין אותו ולא לעשות תוכן גנרי שכביכול ידבר לכולם כי לא כולם יבינו אותו. בעזרת גוגל אנליטיקס תקבלו מידע על הגולשים אצלכם באתר, כגון: מין, אזור בארץ, גיל וכו'.
שיווק מטורגט
כאשר מדברים על שיווק מטורגט, עליכם ליצור פרסומת מסוימת שתתפוס את הלקוח הפוטנציאלי שלכם כאשר הוא פחות מוכן לזה, למשל, אם אתם מוכרים ציוד למטיילים, תדעו את העונות שבהן רוב המטיילים מתכוונים לצאת לטיולים, בתחילת אפריל, או אם מדובר בטיולים לחו"ל אז לפי העונות שבחו"ל, למשל כדי לטרגט מטיילים המתכוונים לטוס לדרום אמריקה, רוב המטיילים טסים בדרך כלל לפני הקרנבל בריו, שהוא לרוב בינואר פברואר, לכן כבר בנובמבר נתחיל "לדחוף" לאנשים פושים, כלומר פרסומים קופצים, בדף הפיד שלהם בפייסבוק. כמובן הכי חשוב לדעת להתאים כל מודעה ללקוח הספציפי אליו אתם מעוניינים לפנות, אם תרצו למשוך מטיילים אחרי צבא, נדבר יותר בראש צעיר, יותר על טרקים, ואטרקציות, במקרה אחר שנרצה למשוך קהל מבוגר יותר אז נדבר על ביטוחי טיולים, נעליים נוחות לטיול, ועוד. הטיפים הללו יעזרו לכם לנתח את קהל לקוחותיכם יותר טוב ולדעת איך להתאים להם באופן המיטבי את המוצר שלכם ואת שיווקו.
יש לקוחות שנכנסים גוללים למטה למעלה ויוצאים, יש כאלה שגוללים, מתעכבים על משהו ספציפי ויוצאים, יש את אלה שבכלל מקליקים על כל דבר שאפשר באתר.