המדריך לעסק הקטן
מילים רבות נאמרות בכל עת על מסכת הקשיים והבירוקרטיה המאפיינת את ענף העסקים הקטנים בישראל. מצד שני, כמדינה שאזרחיה התאהבו ברשת האינטרנט, ואשר מרבית מהמידע הצרכני-עסקי מגיע לתושבי העם הנבחר באמצעותה, פוטנציאל הקידום של כל עסק, קטן ככל שיהיה, גבוה במיוחד.
בשורות הקרובות נגלה כיצד ניתן לקדם עסק קטן באינטרנט בצורה יעילה וחכמה, תוך ניצול המשאבים המעטים באופן מיטבי. קידום עסקים קטנים – כל מה שצריך לדעת.
לפני הכול – קידום אורגני
החלק הארי בקידום עסק בישראל ובעולם הוא הקידום האורגני. קידום זה כולל שלל פעולות בהן נדון מיד, שמטרתן אחת-היא: הגדלת החשיפה והנראות של העסק שלכם. כשמדובר בעסק קטן ודל משאבים, כל החלטה עשויה להיות משמעותית במיוחד ואין מקום לטעויות. בדיוק כמו מועדון כדורגל נטול משאבים, שחייב "לפגוע בול" ברכישות השחקנים שלו, אחרת לא ישרוד בליגה הבכירה…
אז מה כולל אותו קידום אורגני? ובכן, בראש ובראשונה, תוכן איכותי ועמוק לאתר שלכם. כדי לכתוב יפה, איכותי, מעודכן ועמוק, לא צריך שישה אפסים בחשבון הבנק. כל מה שצריך זה רצון אמיתי להשקיע, והבנה שתוכן טוב גורם לגולשים גם להיכנס אל האתר שלכם, גם להישאר שם זמן רב וגם להפנות אליו את החברים שלהם. ואלו שלושה דברים משמעותיים מאוד בקידום במנועי החיפוש.
זאת ועוד, כל נושא ביטויי המפתח, המהווה חלק בלתי נפרד מכל קידום באשר הוא, חשוב מאין כמוהו בעסקים קטנים. חשוב לא ללכת על הביטויים הנפוצים והסטנדרטים, שגם החברות הגדולות בתחום העיסוק שלכם, יבחרו, בסבירות גבוהה, בהם. היו מקוריים, יצירתיים, ייחודיים והגדילו את יעילות נושא ביטויי המפתח. לדוגמה: בעלי מוסך פחחות בבת ים? העדיפו ביטויים כמו "תיקון אחרי תאונה בבת ים" (ספציפי) מאשר "מוסך בגוש דן" (כללי יותר). גם מבחינת התוכן עצמו, העדיפו מיקוד על פני פיזור.
קידום ממומן ורשתות חברתיות
שתי הצלעות הנוספות של משולש ההצלחה הן הקידום בתשלום וכל הנושא החם של העשור האחרון – הרשתות החברתיות. לגבי הראשון, אמנם לא תמיד מעוניין בשירות זול, אבל כמעט תמיד מדובר בשירות יעיל, שמביא אלפי גולשים לפתח האתר שלכם. נסו, תמיד אפשר להפסיק. בכל זאת, אין כמו התחושה לראות את העסק שלכם בפסגת עמוד החיפוש הראשון…
מבחינת הרשתות החברתיות, נכון יהיה לומר שאם אתה לא שם, אתה לא קיים. לא מבינים בתחום? היעזרו בשירותיו של אדם הבקיא ברזי הפייסבוק, האינסטגרם וכל מה שביניהם. צרו דפים מושכים, העלו פוסטים מדליקים ומשכו אנשים להצטרף אליכם.
בהצלחה!