איך לעשות אופטימיזציה בקידום ממומן?
אחד הנדבכים המשמעותיים ביותר בתמהיל הקידום האינטרנטי במנועי החיפוש הוא הקידום הממומן. אותם קישורים לאתרים המופיעים בפסגות עמודי החיפוש בהפרדה ובהדגשה כי מדובר במודעה, הפכו, הופכים ויהפכו עשרות אלפי עסקים לסיפורי הצלחה.
אלא שההצלחה לא מגיעה באופן אוטומטי בכל קידום ממומן. לשם כך, נדרשת הכרת התחום, הבנה עמוקה בו ושרשרת פעולות הנקראות אופטימיזציה, ואשר תכליתן הינה להפוך את הקידום ליעיל ולאפקטיבי ביותר בכל רגע נתון. איך עושים זאת כמו שצריך? הישארו וגלו.
אופטימיזציה – הנחיות כלליות
כשמדובר בפעולות אופטימיזציה, חשוב להבין שמדובר בפעילות שוטפת, בכל עת, גם אחרי שהקידום כבר עלה למנועי החיפוש. מדובר, למעשה, באצבע על הדופק, שבודקת בכל עת מה עובד ומה לא, מה צריך להשאיר ומה כדאי לשנות. זאת ועוד, אופטימיזציה איכותית היא כזאת הנוגעת באלמנטים שונים, לרבות תוכן, מילות מפתח, תמונות וכדומה, ולא רק בתחום יחיד. הלכה למעשה, היא מוודאת בכל עת שפעולות הקידום יוצרות את האפקט המבוקש ומשיגות את התוצאות הרצויות.
אופטימיזציה בתוכן ובמבנה
קידום ממומן מעניק לכם יתרון משמעותי בכך שהגולשים יראו אתכם לפני כל השאר, אבל אם התוכן שלכם לא יהיה משביע רצון, מילות המפתח לא יתאימו לצרכים הנכונים שלהם, ובכלל – חוויית הגלישה באתר שלכם לא תהיה מספקת, אזי הקידום יהיה שקול-ערך לחלון ראווה מפואר שמושך לקוחות להיכנס, רק כדי לגלות חנות דלה ומשעממת. מה מרביתם יעשו? נכון, יעברו לחנות הבאה.
אי לכך, חשוב לייצר אופטימיזציה איכותית הן בפרמטר של תוכן האתר, בעיקר בשני האספקטים המרכזיים – תוכן עשיר ומגוון מחד, ושימוש נכון במילות מפתח מאידך, והן בפרמטר של מבנה האתר, שזה אומר מקסימום ארבעה קליקים עד שמגיעים לדף באתר (כמה שפחות, יותר טוב). יותר מכך והחשיבות שלכם בעיניי גוגל ושות' תרד באבחה.
אופטימיזציה בתמונות
אתר, טוב ככל שיהיה, שיכיל מלל, מידע, מאמרים וכתבות בלבד, ללא תמונות, לא ישרוד לאורך זמן. אין מה לעשות, בתרבות המהירה של ימינו, תמונות הן חלק בלתי נפרד מחוויית הגלישה. אופטימיזציה בתחום זה נועדה, בעיקר, לוודא משקל תמונות מינימלי שלא מכביד על התנועתיות באתר ויוצרת זמני תגובה ארוכים, וכן תגיות האיי.טי.אל, שהן התיאור שלנו למה שמופיע בתמונה (בגוגל לא מזהים את תוכן התמונה באופן עצמאי). תגיות אלו אמורות להיות ברורות, לקוניות (עד 40 מילה) וקשורות לתחום אותו נרצה לקדם.
אופטימיזציית קידום ממומן כוללת אפיקים נוספים כמו בתחומי הקוד, זמני התגובה ועוד, אך הבסיס האיתן לתהליך תקין הוצג לעיל. כל שנותר לכם הוא ליישם אותו… בהצלחה!