
תוכן שיווקי מוכר בשיווק אינטראקטיבי
אני תמיד אומר שישנן 2 תקופות לעולם השיווק בדיגיטל.
התקופה הראשונה היא תקופת השיווק הישיר, זוהי התקופה שכולנו זוכרים את הפרסומות האגרסיביות של מבצעים "רק היום" ו"קנה עכשיו" שמלחיצים אותנו לרוץ לקנות מהר לפני שייגמר.
שיטת השיווק הזו מתנה וחלפה מין העולם ובעקבותיה החלה התקופה השנייה.
התקופה השניה בעולם של שיווק דיגיטלי היא תקופת השיווק האינטראקטיבי (עקיף).
למעשה, משווקים שנמצאים לא מעט זמן בשוק הבינו שהלקוח מחכים וכבר לא כל כך קל למכור לו כמו פעם בייחוד בגלל התחרות הגוברת ולכן עכשיו כשיש לו יותר בחירה חשוב להם לא רק למשוך אותו באמצעות מחיר ומוצר טוב אלא גם לייצר איתו מערכת יחסים.
כך למעשה פותחו שיטות שונות ברוח השיווק האינטראקטיבי כדי למשוך לקוחות חדשים לעסק מסויים שמשאירות את שלב המכירה לסוף.
שיטה אחת שנוכל לראות היא סיפור כאוב של הכותב שיזדהה עם הבעיה של הלקוח, למעשה כולנו מזדהים עם סיפורים וקשה מאוד להתנגד אליהם, ובתוך הסיפור אפשר לשכנע תוך כדי את הקורא שהוא צריך את השירות שאנחנו מציעים.
הדרך לעשות זאת היא לספר על סיטואציה שקהל היעד שלנו להערכתנו נמצא בה כרגע, ולספר על נקודת השפל שהגענו בעקבות אותה הבעייה ולספר על הפתרונות האחרים שהעסקים המתחרים מציעים ולמה הם לא עובדים.
רק לאחר מכן נספר על הפיתרון שלנו שאותו אנחנו מאמינים שקהל היעד שלנו צריך, וכך למעשה הזדהינו עם הלקוח ולא מיהרנו למכור לו אלא נתנו לו להבין לבד שהוא צריך את השירות שלנו.
שיטה נוספת לייצר תוכן שיווקי שמוכר ומערכת יחסים עם הלקוח היא להציע לו מתנה מסויימת בתמורה לפרטים שישאיר כמו כתובת אימייל, טלפון לחזרה של נציג שירות או כל פרט אחר שיעזור לנו בקמפיין השיווקי.
כך לדוגמא אנחנו רוצים לבנות רשימת תפוצה לעסק כדי לשלוח מיילים על בסיס יומי, אנחנו "מפתים" את הלקוח להשאיר מייל בתמורה לקוד קופון להנחה מסויימת או למדריך בחינם, וכך נוכל לייצר איתו מערכת יחסים בהמשך ולגרום לו לקנות את המוצר שלנו.
בסופו של דבר, הדרך הנכונה להשיג היום לקוחות חדשים לעסק היא להעניק להם ערך מסויים.
ללמד אותם על משהו חדש, להמליץ להם על הצעות שונות ולפתור להם בעיות שונות גם מבלי לנסות לדחוף להם את המכירה בכל הזדמנות שנייה.
זיכרו – אנשים אוהבים לקנות, אבל שונאים שמוכרים להם.
נסו לשים את עצמכם בנעליים של הלקוח, ממי אתם קונים היום שירותים ומה גורם לכם לקנות דווקא מהם ולא מהמתחרים שלהם ?
קל לנו יותר לרכוש שירותים מעסקים ואנשים שאנחנו סומכים עליהם ואוהבים אותם, מאשר עוד עסק שרושם לנו 3 פעמים "קנה עכשיו" בפרסומת שזה עתה ראינו.
אודותינו
