
עיצוב אתרים מותאמים לקידום
האלגוריתם של גוגל לא מפסיק להשתנות וחלק בלתי נפרד מתחום קידום האתרים הוא לפצח את האלגוריתם והשינויים שהוא עובר ולהשתמש בכלים האפקטיביים ביותר לקידום האתר במנוע החיפוש. נוכחות בגוגל היא כיום בגדר חובה ויכולה להשפיע באופן משמעותי על הצלחת העסק וכאשר בוחנים את הפרמטרים שמשפיעים על הקידום עולה נושא עיצוב האתר. עיצוב אתרים בעל חשיבות רבה בשיפור ביצועי האתר ותהליך ה-SEO וגוגל בוחנים היום אתרים ידידותיים שמציעים חוויית משתמש טובה, יכולת ניווט, מהירות טעינת הדפים וזרימה וכאן נכנס לתמונה עיצוב האתר והדרך שלו לחזק את הקידום.
לפניכם מספר דגשים חשובים בהם מתחבר עיצוב האתר לקידום האתר והיתרון שיש למעצבי אתרים בקידום בתוצאות החיפוש.
מה בין עיצוב רספונסיבי לקידום אתר?
העיצוב הרספונסיבי של האתר משחק תפקיד משמעותי בהתאמת האתר והפיכתו לידידותי למובייל, כך שניתן לגלוש בנוחות והעיצוב מותאם לסוג המכשיר באופן אוטומטי לחוויית גלישה מיטבית. בעבר כיכבו בתחום אתרי פלאש, אך אלה פגעו בקידום האתר ובמסגרת תהליך בניית ועיצוב אתר כיום האתרים ללא פלאש או עם פלאש מוגבל הם אלה שגוגל מחבב יחד עם העלייה של האתר בצורה הטובה והמהירה ביותר בכל סוגי הדפדפנים. חשוב לאפשר למנוע החיפוש לסרוק בקלות את האתר ועיצוב נקי ופשוט עושה את העבודה. עיצוב אתרים ידידותי למנועי חיפוש הוא עיצוב קל לקריאה לרבות גודל הפונטים והדגשתם על הרקע וכן מיקום הטקסטים החשובים ביותר באתר במקום שקל יותר יהיה לקרוא אותם לרבות הבלטה של הנעה לפעולה.
חוויית משתמש שעושה הבדל
לאפיון האתר והעיצוב במסגרת UX UI השפעה על הדרך בה יוצג האתר מבחירת גוון הרקע וסוג הפונטים ועד החלוקה הקטגוריאלית, מסע לקוח בתוך האתר במיוחד באתרי איקומרס, בחירת האלמנטים הויזואליים, שילובים של סרטוני וידאו מבלי לפגוע בזמן טעינה ומהירות האתר. יש להבין כיצד הגולש משתמש באתר ומהן המטרות כדי להגיש לו חוויית גלישה מותאמת, מבחירת אלמנטים, גרריתם לסל הקניות, סליקה באתר ועד שימוש במנוע החיפוש הפנימי באתר. מבנה הניווט משפיע על הדירוג וגם משפיע בסופו של דבר על המרות מהאתר, רכישות, השארת פרטים והשגת לידים ועוד. יש להחליט כיצד למקם את האלמנטים השונים, למשל, טופס השארת פרטים או מה להציג בהיררכיה לגולש כדי להעלות את המכירות או הסיכוי להמרה. ניווט אינטואיטיבי הוא מתכון מנצח לכך שגולשים יישארו יותר זמן באתר וגם יבצעו יותר פעולות ומנוע החיפוש יקדם את האתר. מבחינת זמן טעינה יש לקחת בחשבון שיש תמונות בגודל מסוים וסרטונים שיכולים אולי לשדרג את הנוכחות ולהעניק טאץ' וערך מוסף אך גם להאט את קצב טעינת הדפים ולכן, יש להחליט מראש על משקל תמונה וסרטון שלא יפגעו בזמן הטעינה. כנ"ל בנוגע לבניית תמהיל קישורים פנימיים, כיצד הגולש יוכל לעבור מעמוד לעמוד בדרך הקלה והמהירה ביותר וכיצד הקישוריות הזו באה לידי ביטוי בממד העיצובי. נושא ההנגשה אף הוא צבר תאוצה וחלק מהעיצוב הוא גם התאמת האתר והנגשתו המלאה לבעלי מוגבלויות, אפשרות לבחור בין גדלים של פונטים וכדומה.
בשורה התחתונה, מומלץ מראש לחשוב על ארכיטקטורת המידע ולעצב את האתר כך שיהיה ידידותי למנועי החיפוש וכן לבצע אופטימיזציה מכל הבחינות כדי למקסם את הפוטנציאל של האתר מבחינת התאמה למנועי החיפוש. לעיצוב חשיבות רבה אך אין לתת לעיצוב לחבל בסיכויים של קידום האתר. פנו למומחים לעיצוב אתרים וכן למומחי קידום שידעו לקחת את האתר שלכם ולהקפיץ אותו בדירוגים במנועי החיפוש.
אודותינו
