
כמה עולה לקדם אתר של עסק קטן לעמוד הראשון בגוגל?
אחד הדברים שחשוב מאוד להבין הוא שאין תקרה לעבודת SEO. העבודה שאפשר לעשות היא אינסופית. כתיבת מאמרים והחלפת קישורים היא עבודה ONGOING. וגם כשכבר מגיעים לעמוד הראשון בגוגל בעבור ביטוי מסוים אז עוברים לביטוי תחרותי אחר. ואם היפותטית הגענו לעמוד ראשון עבור כל הביטויים הרלוונטיים אז צריך להמשיך לבצר את המעמד שלהם. לכן, המחיר הוא תלוי "כמה חזק רוצים ללחוץ על דוושת ה-SEO".
עסק קטן יכול לקחת צבא של אנשי SEO ש"יעיפו" אותו קדימה אבל העלות תהיה יקרה מאוד. לכן, ברוב המקרים עסק קטן לוקח איש SEO אחד בריטיינר חודשי. במסגרת הריטיינר ישקיע 10 – 20 שעות בחודש על העסק. העלות בד"כ לכמות שעות זו היא בין 1500 ל 3000 ₪. במסגרת הריטיינר הוא יעשה אופטימזציית אתר onsite, כתיבת מאמרים, החלפות קישורים.
התהליך במקרה זה יקח זמן וחשוב לשמור על סבלנות ואורח רוח. חשוב להבין גם שהקידום יהיה עבור ביטוי אחד או כמה ביטויים בודדים בלבד. הכל תלוי בעסק המקודם ובמחקר מילות מפתח שנעשה לפני העבודה, ובמהלך העבודה.
המפתח להצלחה של קידום עסק קטן בגוגל
חברות או עסקים גדולים הן בעלות תקציב שיווק גבוה. לכן לרוב יעסיקו אנשי SEO כשכירים בתוך החברה. במחלקת השיווק יהיה לפחות איש SEO אחד שעובד 8 שעות ביום. ולעיתים אף מספר אנשים כאלו במחלקת השיווק. תארו לעצמכם את ההבדל שבין עבודה במשרה מלאה לבין פרילנסר שעובד מספר שעות בודדות בחודש. כמה כוח קידום אורגני יש לחברות הגדולות! לכן, הם מתחרים ויכולים להרשות לעצמם להתחרות על הביטויים התחרותיים ביותר! לעומתם, עסק קטן צריך להתחרות על ביטויים בזנב הארוך.
הזנב הארוך זה הגדרה לביטויים שמחפשים אותם פחות אבל גם יש עליהם פחות תחרות. כלומר מדובר על ביטויי נישה או ביטויים ממוקדים יותר. קחו לדוגמא את הביטוי: "קצביה". אם נחפש את הביטוי הזה בגוגל אז נמצא תוצאות אורגניות של חברות גדולות ושל כתבות מעיתונים גדולים וחזקים. לכן, בעבור קצביות קטנות ללא תקציבי שיווק גדולים יהיה נכון ללכת על הזנב הארוך. דוגמאות: "קצביה בתל אביב" \ "קצביה כשרה" \ "קצביה משלוחים" \ "קצביה פתוחה בשבת" \ "קצביה אונליין"…
תובנות לקידום עסק קטן בגוגל
לעסקים קטנים קשה יותר להגיע לעמוד הראשון בגוגל. הם מתחרים בעסקים חזקים שמעסיקים עובדי SEO במשרה מלאה. בתקציב שיווק קטן יחסית כל שאפשר זה לקחת פרילנסר שעובד מספר שעות בחודש על האתר. בכמות שעות מוגבלת אפשר להגיע לעמוד הראשון בגוגל אבל חשוב לקחת מומחה לקידום אתרים. פרילנסר מומחה ידע לעשות מחקר מילות מפתח איכותי. לאחר מכן, לבחור ביטוי זנב ארוך. ואז להשתמש בכלים העומדים לרשותו ולעשות אופטימיזציית onsite ו offsite.
אודותינו
